۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۸۲۶۶
hadad1 (6)

به گزارش عطنا، حداد عادل که برای امضاء تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی در این دانشگاه حضور یافته بود در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار عطنا، اظهار داشت: ما و دانشگاه علامه طباطبائی در شورای تحول علوم انسانی و هم در بنیاد سعدی ارتباط و کار مشترک داریم.


hadad1 (21)


وی ادامه داد: تا جایی که من اطلاع دارم، عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی مثبت بوده چرا که با این دانشگاه فضای همکاری محسوسی داریم و بدین جهت من شخصا از این فضا راضی هستم.


حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علامه طباطبائی توانسته است در ابعاد مختلف علوم انسانی به خصوص بومی‌سازی این علوم عملکرد موفقی داشته باشد؟ بیان کرد: می‌دانم که تمایل به چنین کاری در دانشگاه وجود دارد اما اینکه تا چه اندازه این خواست محقق شده باشد من بررسی دقیق انجام نداده‌ام.


وی در همین رابطه اضافه کرد:  آنچه که مشخص است بنده این نگاه را در دانشگاه علامه طباطبائی حس می‌کنم. به عنوان مثال همایشی که قرار است در رابطه با علوم انسانی برگزار شود یک نمونه از اقدامات دانشگاه علامه در این حوزه است.


مشاور رهبر معظم انقلاب به موضوع تحکیم همکاری شورای تحول علوم انسانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه رئیس دانشگاه علامه به موجب مصوبه شورای عالی فرهنگی، عضو شورای تحول علوم انسانی است، فکر می‌کنم یک میدان گسترده‌ای برای همکاری در این زمینه وجود دارد.


وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که در حوزه علوم انسانی تحصیل می‌کنند، دارید؟ گفت: اعتقاد من این است که برخلاف رشته‌های غیر علوم انسانی در علوم انسانی آدم متوسط به درد نمی‌خورد. در رشته‌های دیگر ممکن است کسی که عالی نباشد در همان حد کارآیی داشته باشد اما در علوم انسانی هر کسی که وارد می‌شود باید تصمیم بگیرد یک آدم درجه یک باشد تا به درد جامعه‌اش بخورد.


حداد عادل خاطرنشان کرد: در علوم انسانی کسانی که به حد متوسط قناعت می‌کنند، عقب خواهند ماند پس توصیه‌ی من به دانشجویان علوم انسانی خصوصا دانشجویان این دانشگاه که ویژه علوم انسانی است این بوده که همت بلند داشته باشند و تصمیم بگیرند که به بالاترین حد ممکن از پیشرفت برسند.


وی در ادامه به خاطرات دیدار خود با مرحوم علامه طباطبائی اشاره کرد و افزود: علامه طباطبائی بعد از فوت همسر اولش همسر دومی اختیار کرده بود که خواهر مدیر مدرسه‌ی ما (آقای رضا روزبه) بود. ایشان هم از نظر مرتبه علمی بسیار بالا بود. علامه گاهی به مدرسه‌ی ما می‌آمد و در دفتر می‌نشست. از آن جایی که آقای روزبه عظمت ایشان را برای ما تفهیم کرده بود ما در حیات مدرسه ایشان را نگاه می‌کردم و همین دیدار برای ما خوشایند بود. بعد از این که در دانشگاه رشته‌ی فلسفه را انتخاب کردم در کلاس‌های درس ایشان در شهر قم شرکت می‌کردم و حتی چند بار خصوصی به خدمت ایشان رسیدم. فقط کسانی که علامه طباطبائی را از نزدیک ملاقات کرده‌اند قادر به درک عظمت وجودی ایشان هستند.


رئیس بنیاد سعدی هدف از حضور خود در دانشگاه علامه طباطبائی را امضاء تفاهم‌نامه همکاری این بنیاد با دانشگاه علامه عنوان کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار